• Zonder elkaars hulp kunnen we geen vereniging zijn die we willen zijn en daardoor zullen we allemaal ons steentje moeten bijdragen. Onze "tante Rietje Hendriks"is bij de competitie dagen aanwezig namens het bestuur, om te coordineren en te assisteren. 

    Zaal- en Velddiensten worden gedaan door alle leden (en/of ouders van leden) van DSO. Onder het motto "Vele handen maken licht werk.

    De werkzaamheden bestaan uit tijdwaarneming achter de wedstrijdtafel en het opbouwen en opruimen van de materialen bij de start en einde van de wedstrijddagen.

    De planning loopt zoveel als mogelijk synchroom met de wedstrijden van jouw team, zodat het je niet veel extra tijd kost. 

    Mocht je verhinderd zijn, zorg je zelf voor een vervanger.

    klik hier voor het SCHEMA Zaal diensten 2020

  • Zaaldienst opbouwen / opruimen

    Opbouwen:

    45 minuten voor aanvang wedstrijd kunnen we samen met onze wedstrijd secretaris "tante Rietje Hendriks"  de sporthal "ombouwen"van basketbalhal naar handbalhal.

    Wees vooral een gastheer/vrouw en maak van de hal een prettige en veilige plek om te sporten. Het is het meest praktisch om een min. 2 ouders/leden de zaaldienst te laten doen en 2 andere ouders/leden de wedstrijdtafel te laten bemannen.

    Opbouwen bestaat uit:

    1- openen kleedkamers en (indien nodig) inklappen/indraaien baskets welke aan muur hangen.

    2- plaatsen wedstrijdtafel

    3 - plaatsen / aanzetten wedstrijdklok/scorebord

    4 - plaatsen infobord "spelen met hars verboden" en info formulier met kleedkamer bezetting

    5 - plaatsen stoelen voor wedstrijd teams en wedstrijd tafel

    6 - plaatsen EHBO box

    7 - klaarzetten wedstrijdballen

    8  - plaatsen doelen

    9 - plaatsen sponsor banners in zaal en 1 x banner in kantine

    10 - op zaterdag avond - plaatsen tafel en stoelen voor entree hal (kassa/loterij tafel)

     

    Afbouwen/Opruimen:

     Direct na einde laatste wedstrijd kunnen we samen met onze wedstrijd secretaris "tante Rietje Hendriks"  de sporthal opruimen en weer geschikt maken voor andere sporten.

    We ruimen de bovenstaande 10 items op en kijken de kleedkamers na. Indien gewenst vegen we vuil bij elkaar. We zorgen dat het vuil in de container geplaatst wordt. Sponsor banners bergen we op bij de kantine commissie.

  • Tijdwaarneming wedstrijdtafel.

    Wedstrijdtafel Taken tijdens wedstrijden gaat het beste met een minmale bezetting van 2 personen. Assistentie en uitleg is er tijdens de wedstrijden door onze wedstrijdsecretaris "tante Rietje Hendriks"

    1 - Ontvangen scheidsrechters.

    2 - Informeer voor de wedstrijd of de coach de spelerslijst heeft ingevuld op het Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF).

    3- Tijdwaarneming:  -  Begin de wedstrijden op tijd
                                  -  instellen van wedstrijd tijd (wedstrijdklok) - 20/25/30 minuten           
                                  -  stopzetten, tijd , alleen bij aangeven van de scheidsrechter.
                                  -  Bijhouden tijd opgelegde straffen en bijhouden stand.
                                  -  Invullen eindstand op dagplanning wedstrijd secretariaat.